Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2010 17:48 - Здрав дух в здраво тяло
Автор: dgv Категория: Други   
Прочетен: 1161 Коментари: 4 Гласове:
4



Здрав дух в здраво тяло:). Звучи клиширано, но е вярно. За да се погрижим за добрия дух:), трябва винаги да обръщаме внимание на храненето. То е особено важно през зимните месеци, когато не са в изобилие пресните полодове и зеленчуци и поради факта, че тогава тялото има по-голяма нужда от топлина и енергия, която  се доставя чрез храната и съня. През зимата е необоходима по-силна храна и по-продължителен сън .

Ето какво намерих в мрежата за правилното хранене и разнообразна храна. Компилирала съм го с малко мои допълнения.

1. Трябва да се храним поне 3 пъти на ден. По възможност на 3-4 часа.
2. Винаги да се закусва! Не тръгвайте на училище или работа без да сте сложили нещо в стомаха.
3. Приемайте източници на белтъчини,  зеленчуци и плодове на всяко хранене!
Ежедневно се препоръчва консумираните плодове да са над 400 грама.
Източници богати на белтъчини са - месото, рибата, яйцата, бобовите хрании и ядките
Птичето месо е хубаво да се консумира без кожата не повече от 3 пъти в седмицата.
Риба - поне 2 пъти седмично
Хора без повишен холестерол по 1 яйце дневно, а тези с повишен да се ограничат до половин жълтък на ден.
4. Киселото мляко и сиренето е хубаво да присъстват всеки ден в менюто.
5. Консумирайте зърнени храни, Те са важен източник на енергия.
6. Медът е много полезен, затова не забравяйте на ден поне една лъжичка мед. (дори и да не е любимата ви храна:)) и чаша (прясно изцеден - повъзможност) сок.
7. Правете си чай често.
8. Пийте поне литър и половина, два течности (вода, чай и др.) Приемайте водата редовно в малки количества през целия ден. Повече вода - при физическо натоварване и високи температури.Температурата на приетите течности е хубаво да бъде умрена. Да се избягват много студени или горещи напитки.
9. Подгответе предваритено качествена храна (закуска), когато ви се налага да бъдете на място,  където не можете да си я осигурите или няма да имате достатъчно време , за да си купите нещо качествено.
10. Планирайте менюто за седмицата си, така ще можете да си осигурите разнообразна храна.
11. Ако не знаете как да избрете продукта, не купувайте най-скъпото (има вероятност да е стояло дълго време в магазина), нито най-евтиното ( качествата опрелено биха били съмнителни), малко над средната цена или това, което се е купувало най-много.
12. При избора на плодове - узрелия и качествен плод може да познаете по това, че е с лъскава кора. Избирайте по-леките плодове, т.е. вероятността да не са узрели изкуствено е голяма, и тези с лъсква кора.
13. Не консумирайте храна извън срока на годност. Винаги поглеждайте етикета.
14. Не купувайте риба, която не се съхранява в лед.
15. Не купувайте меса и месни продукти , мляко и млечни продукти, несъхранявани в хладилни условия
16. Отсранявайте всички увредени и загнили части на зеленчуците и плодовете.
17. При съмнение за замърсяване на водата, задължително я преварете.
18. Често сменяйте гъбите за миене на съдове и кухненските кърпи.
19. Съхранявайте суровите меса и риба в хладилника, добре опаковани или в затворени кутии, същото се отнася и за вече сготвените храни -  съхранявайте в добре затворени кутии
20. Загрявайте сготвената храна преди консумация, за да се унищожат размножилите се микроорганизми по време на съхранението.
21. Не съхранявайте една гозба повече от 3 дена в хладилника. Хубава е прясно приготената храна.
20. Никога не размразявайте месо и риба на стайна температура. Размразяването става в хладилник, в студена вода или микровълнова печка
22. Хранете се в приятна атмсфера. Ако сте самички, достатъчно е да си пуснете любимата музика
23. Отделяйте достатъчно време за хранене

Това са препоръки, събрани от различни места, но не забравяйте, че организмът е естествен регулатор.
Както се казва организмът си знае какво му е необходимо - т.е. ако ви се хапва месо, хапнете си, ако имате нужда от сладко, не се лишавайте, но никога не прекалявайте с обема.
По строго определени правила не може да се живее, но е хубаво да се стремим и знаем какво е полезно за организма и как да си го доставим.


източници:
http://fnap.government.bg/UserFiles/File/BrosHran_BG_2.pdf
http://spidersport.com/15-nutrition-tips.php



Тагове:   тяло,   дух,


Гласувай:
4
0



1. iliada - Чудесни съвети!
02.02.2010 18:40
Просто трябва да се спазват!:)
Поздравления за постинга!
цитирай
2. dgv - Мерси:) Хубаво е да си припомняме ...
02.02.2010 19:08
Мерси:)
Хубаво е да си припомняме по-често какво е полезно за нас
цитирай
3. анонимен - mamam
03.02.2010 03:43
Много полезни съвети! Особено това да не се пропуска закуската е наистина важно.
цитирай
4. wallstreet - Добри съвети!
03.02.2010 06:57
Добри съвети!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dgv
Категория: Други
Прочетен: 361816
Постинги: 218
Коментари: 618
Гласове: 2310
Архив